Ако имате проблеми со вашата тежина, сте невообичаено уморни, одеднаш станавте премногу чувствителни на времето, забележавте дека вашата кожа е сува или дури во последно време сте позаборавни или склони кон депресија, проблеми со менструација и плодност, можеби ќе треба да ja проверете тироидната жлезда.

Имањето хипотироидизам ве прави повеќе склони кон зголемување на телесната тежина. Ако вашата исхрана е богата со преработена храна, во суштина го преоптоварувате вашето тело со масти, шеќер, јод и натриум што може да го влоши зголемувањето на телесната тежина и да ја наруши функцијата на тироидната жлезда.  Колку што е можно, обидете се да јадете многу свеж зеленчук и овошје и придржувајте се до здрави, урамнотежени оброци богати со хранливи материи за секоја калорија да биде важна. Еве список на намирници кои треба да ви помогнат да победите во борбата против хипотироидизмот. Но запомнете, подеднакво е важно да знаете која храна треба да ја избегнувате за хипотироидизам и да внимавате на вашите порции од овие потенцијално проблематични намирници.

  1. Риба богата со омега 3 масни киселини: лосос и туна.

Семето од лен и чиа се вегански извор на омега 3 масни киселини погодни за срцето, а исто така се богати со растителни влакна кои го помагаат варењето.

Ако вашиот хипотироидизам е поврзан со болеста на Хашимото, автоимуно нарушување што може да предизвика хипотироидизам, може да имате ризик од развој на високи нивоа на холестерол и срцеви заболувања. Затоа, треба да размислите да зимате повеќе омега 3 масни киселини здрави за срцето. Дури се верува дека антиинфламаторната хранлива состојка помага во намалување на нивото на холестерол. Ова може да биде од непроценливо значење ако сте доживеале зголемување на телесната тежина или високи нивоа на холестерол од хипотироидизам и треба да го намалите ризикот од развој на срцеви заболувања. И нема подобар начин за да ги добиете вашите омега 3 масни киселини од масни риби како што се сардина, лосос, туна или виножитна пастрмка.

  1. Храна богата со цинк: морска храна и јогурт.

Цинкот е генерално потребен за производство на тироидни хормони. Добра идеја е да го следите внесот на цинк и да се осигурате дека внесувате доволно храна богата со цинк како морска храна, пилешко, полнозрнестите житарки или јогурт.  Препорачаната диетална доза (RDA) на цинк е 11 mg за мажи и 8 mg за жени. Ако сте бремени, RDA се зголемува на 11 mg, а кога доите, се зголемува до 12 mg на ден.

  1. Супа од зеленчук и коски.

Обидете се да вклучите чорби од зеленчук или коски во вашата редовна исхрана. Тие се богати со минерали кои му се потребни на вашето тело за производство на тироидни хормони и за активирање на хормоните. Плус, тие се релативно ниски во калории и масти, што ги прави добра опција. Ставете многу билки како магдонос, кој исто така ја поддржува тироидната жлезда за дополнително зголемување на придобивките.

  1. Храна богата со железо: посно свинско месо и варен спанаќ.

Железото е уште еден минерал кој му е потребен на вашето тело за нормална функција на тироидната жлезда. Како и кај цинкот, хипотироидизмот може да го попречи метаболизмот на железото. И, подеднакво, недоволното железо може да игра улога во влошувањето на тироидната жлезда.

Бидејќи хипотироидизамот ќе ве направи склони кон високи нивоа на холестерол, добра идеја е да размислите за префрлување на извори на посни протеини.  Изворите на растителни протеини како леќата или гравот се добар избор, додека оние што јадат месо треба да се одлучат за посни парчиња свинско месо, риба, пилешко или мисирка.

Обидете се да го зголемите внесот на храна богата со железо доколку имате недостаток на железо. Грашок, печурки, боранија и магдонос се некои опции на растителна храна од која вашето тело подобро ќе го апсорбира железото. Придржувајте се до посните парчиња говедско и свинско месо или пробајте месо од дивеч, како што е патка, или морска храна како октопод или остриги.

  1. Пробиотска храна: кефир и комбуха.

Почнете да јадете храна која има пробиотик ефект, како што се ферментирана храна и млечни производи со добри бактерии во нив. Тие помагаат да се стимулира варењето со зголемување на лачењето на стомачната киселина и да се врати рамнотежата на добрите бактерии во телото. Пробиотиците, исто така, може да ја подобрат функцијата на имунолошкиот систем и може да помогнат ако имате недостаток на хранливи материи преку помагање на варењето.

Пробајте храна како ферментиран млечен производ кефир или јогурт, здрав пијалок комбуха или ферментиран зеленчук.

  1. Јаболков оцет.

Јаболковиот оцет е добро средство за детоксикација што може да помогне во обновувањето на алкалната рамнотежа и да ги регулира нивоата на хормоните. Земете го пред оброците измешано во малку топла вода за да го стимулирате производството на стомачна киселина.

  1. Храна богата со растителни влакна: бобинки и јачмен.

Растворливите влакна можат да помогнат во балансирање и регулирање на нивото на шеќер во крвта и да го помогнат варењето, правејќи ја храната богата со влакна паметен избор доколку имате хипотироидизам. Вклучете многу свеж зеленчук како грав и пиперки и овошје како бобинки во вашата исхрана. Житарки како јачменот и овесната каша исто така го зголемуваат внесот на влакна.

Се вели дека и растворливите и нерастворливите влакна помагаат во здравјето на срцето, што е уште една причина да се јаде оваа храна. Целта е да консумирате 38 грама влакна дневно ако сте возрасен маж под 50 години и 25 грама на ден ако сте жена на иста возраст. По 50 години, на мажите им требаат 30 грама влакна дневно, а на жените 21 грам. Можете исто така да внесете нерастворливи влакна од моркови и домати.

  1. Кокосово масло.

Кокосовото масло е популарно при хипотироидизам и може да помогне да се забрза вашиот метаболизам и исто така да помогне во губење на тежината. Исто така, може да ја зголеми базалната температура и да помогне во сузбивање на таложење на маснотии. Богато е со антиоксидантни витамини и може да помогне и во подобрување на нивото на холестерол.

  1. Ѓумбир и куркума.

Овие антиинфламаторни намирници се исто така богати со хранливи материи кои ја поддржуваат тироидната жлезда. Ѓумбирот, на пример, е богат со магнезиум, калиум и цинк. И куркумата и ѓумбирот би можеле да помогнат во подобрување и нормализирање на функцијата на тироидната жлезда.

  1. Храна богата со витамин Б12: јајца и туна.

„Јод е мешана вреќа кога станува збор за хипотироидизам. Правилната рамнотежа е од витално значење. Додека на вашето тело му е потребен за производство на тироидни хормони, премногу од него може да биде подеднакво проблематично и може да го влоши хипотироидизмот. Консултирајте се со вашиот лекар пред да го зголемите внесот на храна богата со јод, како што се алги или јодирана сол во вашата исхрана.

Ако не добивате соодветно ниво на витамин Б12, тоа може да и наштети на вашата тироидна жлезда. Покрај тоа, внесот на витамин Б12 може да го олесни заморот и симптомите поврзани со депресија од хипотироидизам. Обидете се да јадете риба како туна, виножитна пастрмка или лосос. Многу житарки, исто така, се богати за да ги задоволат вашите потреби за Б12.

  1. Храна богата со селен: бразилски ореви и мисирка.

Селенот е од витално значење за здравјето на тироидната жлезда, но како и со јод, премногу селен може да биде проблем. Тестирајте се за нивото на селен и погрижете се да ги достигнете дневните препорачани нивоа. Јадете храна богата со селен како жолтоперка туна, сардини, печурки, мисирка, пилешко и грав. Вашиот лекар, исто така, може да препорача додатоци на селен ако ви се најде недостаток.

 

 

Други содржини

Најпродавани
производи