Ајурведската диета за пациенти со дијабетес е дизајнирана да ги намали скоковите на шеќерот во крвта. На дијабетичарите често им се советува да користат билки и природни состојки како карела и јачмен, меѓу другото како дел од нивната исхрана за да ја зголемат нивната чувствителност на инсулин и да го намалат нивото на гликоза во крвта. Покрај следењето на ајурведскиот план за исхрана за дијабетес, дијабетичарите исто така се советуваат да прават модификации на животниот стил, како што се спортување и вежбање јога.

Основните правила во лекување на дијабетесот подразбираат адекватна исхрана: храната кратко термички се обработува (варење на пареа, барење, пржењето се избегнува) и се консумира свежо подготвена во 5-6 помали оброци, најдобро приближно во исто време. Заболените од дијабетес особено мораат да водат сметка за внесот на скроб, односно сложени јаглехидрати, држејќи се до начелото дека лажица брашно е исто што и лажица шеќер. Исто така, многу е важна вечерата за во текот на спиењето да не дојде до хипогликемија. Се подразбира дека секој дијабетичар за својата исхрана детално се консултира со лекар.

Ајурведска диета дизајнирана за луѓе со дијабетес:

Рано наутро

Започнете го денот со билни пијалоци кои го подобруваат метаболизмот. За да го направите напитокот, измешајте цимет, неколку мелени мешунки од кардамон, семки од коријандер и мулети во чаша. Истурете вода што врие во шолјата и измешајте ги зачините. Ако напитокот ви е премногу горчлив, можете да додадете една лажичка мед во смесата. Смесата задолжително пијте ја на празен стомак.

Појадок

Вашиот појадок треба да содржи голема количина на растителни влакна, така што полнозрнестите житарки како овесот, просото, хељдата, ‘ржот, може редовно да се користат за подготовка на разни рецепти, како на пример палачинки.

Утринска ужина

Иако не треба да консумирате ужина, најдобро е да се одлучите за нешто здраво ако почнете да се чувствувате гладни во ова време. Неколку добри опции за вашата утринска ужина: мешани никулци со малку лимон и сол, овошје, салата од зеленчук без масни преливи или кокосова вода.

Ручек

Размислете за јадење варен ориз, супа од леќа и чинија зеленчук на пареа. Погрижете се да избегнувате да јадете бел ориз; на негово место, можете да јадете црвен ориз, кафеав ориз, наут, грав, грашок. Обезбедуваат енергија и се богати со белковини.

Вечерна закуска

Навечер испијте шолја билен чај. Ако сте гладни, изедете чинија супа или каснете јаткасти плодови.

Вечера

За вечера одлучете се за зеленчук на пареа, супа од леќа или салата.

Неколку работи што треба да ги имате на ум:

  • Месо, јајца и риба:Риба треба да се јаде барем 2 пати во неделата, а од месо пилешко, телешко, говедско. Месото најдобро е да се бари со малку масло. Едно, најмногу две јајца се дозволени во неделата.
  • Млеко и млечни производи:Се препорачува обрано млеко, а јогурт и кисело млеко во помали количини, и тоа со низок процент на масти, не повеќе од пола литар на ден, во зависност од тоа дали тој ден сте јаделе месо.
  • Супи и чорби:Треба да се подготвуваат од различни видови зеленчук, најдобро без маснотија и тестенини. Едноставното правило вели дека треба да се користи зеленчук во три бои (зелен, црвен, бел). Ако се вари со месо, задолжително од површината да се отстранува маснотијата.
  • Зеленчук:На трпезата на дијабетичарите зеленчукот треба да биде најзастапен. Зеленчукот кој содржи помалку јаглехидрати може да се јаде во неограничени количини: зелје, спанаќ, блитва, боранија, тиквици, пиперки, домат, краставица, зелена салата, модар патлиџан, целер, магдонос, зелка, кељ, келераба, праз, лук, брокули и карфиол.

 

  • Овошје:Се препорачува овошје кое содржи малку јаглехидрати: јагоди, малини, капини, боровинки, лубеница, рибизли, вишни, лимон, дињи, портокал, мандарини. Овошјето со најмногу јаглехидрати, јаболка, цреши, круши, грозје, банани, свежи смокви, ананас, манго, авокадо, треба да се избегнува.
  • Суво овошје:Содржи 5 пати повеќе јаглехидрати од сировото овошје, па треба да се зема во ограничени количини, како и јаткастите плодови ореви, лешници, бадеми и друго.
  • Леб и тестенини:Никогаш не треба да се јаде заедно леб и тестенина. Тестенините треба да се избегнуваат. Лебот да биде од интегрално брашно, и тоа со еден оброк тенко парче не потешко од 50 г.
  • Сол: Внесот на сол треба да се контролира.

  • Алкохол и кафе: Не се добри за дијабетичари. Кафето да се пие умерено, незасладено.
  • Безалкохолни пијалаци и сокови: Треба целосно да се елиминираат од исхраната, освен свежо цедени сокови од овошје со ниско ниво на јаглехидрати и од свеж зеленчук.

Други содржини

Најпродавани
производи